Relatiebeheer op maat

Relatiebeheer op maat

Geplaatst door

Relatiebeheer op maat

Adviezen ombouwen naar oplossingen

Er zijn 2 soorten adviseurs, die mčt en die zonder klanten. Adviseurs met klanten bieden meer dan alleen advies. Zij komen met een oplossing. In dit artikel wordt geschetst op welke manier adviseurs hun adviezen kunnen ombouwen naar oplossingen.

Schat ik ga onze relatie beheren

Een relatie in het normale leven is iets, dat je moet koesteren en dat wordt gekenmerkt door de ‘zorg voor elkaar’. Voor bedrijven is dit in feite niet anders. In dit artikel wordt de weg gewezen naar een profijtelijke werkwijze, waar software volkomen ondergeschikt is. Niet meer de kunstjes van softwareverkopers vormen het uitgangspunt, maar het oplossen van de problemen van de klant. Die moet zijn problemen wel kunnen benoemen, zodat daadwerkelijk toegevoegde waarde kan worden geleverd.

Klantvriendelijke software – het is ook nooit goed

Klantvriendelijke software is net als ‘lekker eten’. Zelf weet u precies wat u lekker vindt, maar weet de kok dat ook? Software moet aan volstrekt tegengestelde eisen voldoen. Het moet zo eenvoudig in gebruik zijn dat zelfs een volstrekte digibeet er mee kan werken. Maar tegelijkertijd moet diezelfde software als een geavanceerd bedrijfsmiddel worden ingezet. Goede software is best duur; slechte software is duurder. De kans dat u het verkeerde systeem kiest is erg groot. Zou het niet prettig zijn om dat risico uit te sluiten? Voor een paar tientjes per maand kunt u al aan de slag met een modern en stabiel relatiebeheersysteem. U kunt dan zelf precies aangeven wat u onder klantvriendelijk verstaat.

Software is niet meer te verkopen

Software is een raar iets. Je koopt in de winkel een doos met een cd en je denkt dat je een softwareprogramma hebt gekocht. Bij het installeren krijg je een berg juridische dreigementen over je heen waaruit je moet concluderen dat je wel betaald hebt, maar dat je niet gekocht hebt. In dit artikel leest u over een oplossing voor relatiebeheer, zonder dat u daarvoor de software hoeft aan te schaffen. Geen dure investering dus.

Exact is goed bruikbaar voor bedrijven zonder klanten

Met een zeepkist win je het niet van een gewone auto. Een DOS-programma werkt niet onder Windows. Een debiteur is inmiddels een relatie geworden. Exact is een uitstekend bruikbaar pakket voor je boekhouding maar je kunt er alleen je debiteuren in kwijt, niet je relaties. Zelfs Exact heeft begrepen dat relatiebeheer een specialisme is en maakt en verkoopt geen relatiebeheer meer. Lees in dit artikel dat er een oplossing is voor al die bedrijven die de overstap van DOS naar Windows moeten maken.

Relatiebeheer als backbone

In dit artikel wordt het basisconcept uiteen gezet om adviezen en software te combineren tot oplossingen. De combinatie van de kwaliteiten van de adviseur die zijn klant goed kent en de flexibele mogelijkheden van moderne software voor relatiebeheer is winnend. Samen investeren we in een succesvolle oplossing, die de adviseur vervolgens onbeperkt verder kan verkopen.

Geen relatiebeheer. Is dat nu erg duur?

Relatiebeheer zonder software is bijna niet meer mogelijk, en software moet je kopen ňf zelf maken. De kwaliteit van nogal wat software is abominabel en veel gebruikers zijn dan ook terecht kopschuw om weer een nieuw systeem aan te schaffen en in te voeren. De kans op wéér een mislukking is levensgroot. Dit artikel laat u zien dat u bijna zonder budget en zeker zonder risico over een modern softwarepakket kunt beschikken. Want niemand is rijk genoeg om géén relatiebeheersysteem te gebruiken.

Relatiebeheer voor gemeenten. Moet dat nu?

Ondanks alle grappen is de werkdruk bij gemeenten best hoog en moet er hard worden gewerkt, vergaderd en verslag worden gemaakt. Vaak wordt er op diverse locaties gewerkt en vaak is de werkplek flexibel. Dit artikel zet u aan het denken over de huidige werkwijze en laat u zien dat u veel handiger kunt werken en bovendien meer tijd overhoudt voor de belangrijkere zaken. Maar u moet het wel doen!

Aanpak realisatie koopbare dienst

Adviseurs hebben een probleem, want hun klanten vragen om oplossingen. Leveranciers van software hebben ook een probleem, want hun klanten willen niet alleen maar software, maar een totale oplossing. Samen met leveranciers zijn adviseurs in staat om van hun adviezen een complete, koopbare dienst te maken. Lees in dit artikel op welke wijze u het moet aanpakken om (weer) succes te krijgen.

Vaker geld verdienen met je oplossing

U hebt voor een of meer problemen een uitstekende oplossing gerealiseerd. Als u die vervolgens ‘neutraliseert, kunt u die samen met uw partners slim doorverkopen. Immers 90% van de oplossing ligt al op de plank. Straks bent u in staat om in dezelfde tijd dat u vroeger met één klant bezig was, met 5 klanten bezig te zijn. Lees in dit artikel hoe u van uw ouderwetse dienst een slimme oplossing maakt en hoe u daarmee vaker geld kunt verdienen.

Relatiebeheer: software terugverdienen in 1-3 maanden

Dit artikel maakt duidelijk wanneer een investering in software voor relatiebeheer winstgevend is. We gaan daarbij voorbij aan aspecten als ‘Prettig werken’ of ‘Minder stress’ want deze zijn toch niet te meten. Maar alleen al het aspect ‘correspondentie met relaties’, en dit is goed te meten, kan een kostenbesparing opleveren waarmee uw investering is terug te verdienen.

Maatwerk is meestal Ctrl-C Ctrl-V

Het wiel opnieuw uitvinden is pure onzin en zonde van uw centen, immers iedere oplossing bestaat al voor meer dan 90%. Een slimme adviseur weet dat en maakt daar gebruik van, zodat hij minder tijd per klant kwijt is en dus meer klanten kan bedienen of meer tijd voor zichzelf kan reserveren. In dit artikel wordt aangegeven dat een ‘gouden driehoek’ tussen klant – adviseur – en softwarebouwer letterlijk goud waard is, omdat razendsnel een oplossing met hoge toegevoegde waarde kan worden aangeboden.

Dienst relatiebeheer met Exact

Software wordt door leveranciers vaak gepresenteerd met wat het allemaal kan en door de gebruikers beoordeeld om wat het niet kan. In de Windowsversie’s van Exact blijkt ‘relatiebeheer’ niet veel meer dan een veredelde debiteurenkaart. Door gebruik te maken van een speciale softwaretool is het mogelijk om een koppeling tot stand te brengen tussen het beste van twee werelden. Lees in dit artikel hoe u daar direct en volop van kunt profiteren.

Casestudy:Aspirine voor of na de kerst

Jaarlijks krijgen veel mensen hoofdpijn van het verzorgen van de Kerstkaarten. Alle adreslijsten moeten worden verzameld, gecontroleerd en samengevoegd tot een nieuwe Kerstlijst. Het is dit jaar mogelijk om met de spreekwoordelijke druk op de knop dit probleem opgelost te hebben. Het aspirientje kan tot ná de Kerst worden bewaard.

Dienst Intake Relatiebeheer als backbone

U moet oplossingen aanbieden, maar hebt die eigenlijk niet. Panta heeft oplossingen, maar kan uw klanten niet bereiken. Combineer van 2 werelden het beste. In een gratis gesprek in Amsterdam laten wij u kennis maken met deze nieuwe werkwijze. Na afloop beslissen we samen of er mogelijkheden zijn voor een interactieve en profijtelijke samenwerking.