Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

Geplaatst door

 

Zoekmachine optimalisatie

 

Jammer dat uw website geen bezoekers trekt

De meeste webdesignbureaus richten zich bij het ontwikkelen van een website uitsluitend op de (design)technische aspecten. De vraag “wat levert de website op?”, met als belangrijkste aspect “hoe bereik ik mijn doelgroep via internet?” blijft dikwijls onbeantwoord. In dit artikel gaan we dieper in op de valkuilen van zoekmachine optimalisatie. We bespreken de belangrijkste factoren die een goede positie in de zoekmachines in de weg staan en geven enkele handvatten ter aansturing van uw webdesigner.

Hoe meer website bezoekers te genereren

Het merendeel van de websites op internet is praktisch onvindbaar in de belangrijkste zoekmachines. Spijtig, want dit marketingkanaal is niet alleen in staat u kwalitatief goede bezoekers te leveren; het is ook nog eens kosteneffectiever dan welk ander marketingkanaal dan ook. In dit artikel gaan we in op methoden om kwalitatief goede bezoeker te trekken via directories, webgidsen en natuurlijk de zoekmachines. Met name de werking van zoekmachine Google wordt uitgebreid toegelicht.

Keyword analyse en –strategieën

Het succes van een goede vindbaarheid in de zoekmachines schuilt niet louter in de technische aspecten van uw website. Immers, een zoekmachinevriendelijke website staat nog niet garant voor vindbaarheid, en al helemaal niet voor vindbaarheid op voor u relevante trefwoorden. In dit artikel gaan we nader in op het selecteren van de juiste keywords (trefwoorden) voor uw website en het belang van keywordrijke content voor uw topposities in de zoekmachines. Kortom: hoe voert u een keyword analyse uit en welke keyword strategie past het beste bij uw type website?

Dienstbeschrijving zoekmachine optimalisatie

Is ook uw website tot nu toe een nutteloze investering geweest? Zoekmachine optimalisatie biedt uitkomst. In dit artikel beschrijven we de diverse fasen van het zoekmachine optimalisatie proces. Ook de mogelijke pay for performance en no cure no pay prijsmodellen komen aan de orde.